مدرسه فرهنگ نو

مدرسه فرهنگ نو

گزارش برنامه هفته دفاع مقدس

گزارش برنامه هفته دفاع مقدس

گزارش برنامه هفته دفاع مقدس

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌ای با ابعاد محتوایی و بصری تدارک دیده شد.
در حیطه‌ی بصری و دکوری، با کمک دانش‌آموزان، دکور سنگری شبیه سازی شد که حاوی عکس هایی از کنار هم بودن شهدا در جنگ بود و همچنین پلاک ها و سربند هایی بعنوان نماد قرار گرفتند و جمله ای از شهید آوینی در کنار آن قرار گرفته شد. هم چنین دو شعر کوتاه کنار سنگر ساخته شده در وصف شهدا قرار گرفت. بچه های هر پایه در زنگ مشخص شده ای به کنار سنگر می آمدند و در رابطه با هفته دفاع مقدس صحبت میشد.
*عکس سنگر در پیوست قرار گرفته است.
بچه های پایه های چهارم، پنجم و ششم گروه بندی شده و در ارتباط با شهید مشخصی روزنامه دیواری درست کردند. برای درست کردن روزنامه دیواری مجموعه کتاب های یاران ناب و شناسنامه ی شهدا در اختیارشان قرار گرفت تا با خواندن آنها محتوای مناسب پیدا کنند درباره شهید اطلاعات پیدا کنند و در روزنامه دیواری قرار دهند. گروه بندی ها بصورت پایه ای :
پایه چهارم : شهید فهمیده، شهید بابایی، شهید خرازی 
پایه پنجم : شهید کاظمی، شهید چمران 
پایه ششم : شهید آوینی، شهید کاوه
سپس روزنامه دیواری‌های آنها، در مدرسه به نمایش درآمد تا بقیه‌ی دانش‌آموزان نیز از مفاهیم آن ها استفاده کنند.

ا هماهنگی با معلم های آمادگی دفاعی و تفکر و  پژوهش فیلم آن بیست و سه نفر که متناسب با محتوا های کاری شان بود برای بچه ها پخش شد و درباره فیلم با بچه صحبت شد.
با توجه به مصادف شدن اربعین و هفته دفاع مقدس با بچه ها در ارتباط با اهمیت انتخاب و انتخاب هایی که یاران امام حسین کردند سخن گفته شد در ادامه به این بحث کشیده شد که اگر ما بخواهیم از افراد درستی الگو برداری کنیم تا دست به انتخاب های درستی بزنیم. حال اگر افراد واقعه کربلا خیلی دم دست ما نیستند  ما می‌توانیم از افراد دیگری همچون شهدای دفاع مقدس الگو برداری کنیم که شاید شرایط زندگی نزدیک تری به ما داشته اند. در آخر صحبت ها نیز به بچه ها رزق کوچکی از سخنان شهیدان به آنان داده شد. ( این سخنان طوری انتخاب شده بود که برای بچه ها واضح باشند و مناسب سن و موقعیت بچه ها باشد.)
در بین صحبت ها  بچه ها با حلوا و شربت پذیرایی شدند.

تگها:

دفاع مقدس